קואצ'רית - טור אישי ב YNET

  • מאמר אורח עם מיכל גרי קואצ'רית,  מאמנת אישית ומנהלת את בית הספר למקצועות ההורות

קואצ'רית – לממש מטרות

יש לי טור ב ynet !
רק מלכתוב את המשפט אני מתרגשת ובעיקר שמחה שיש לי פלטפורמה נפלאה להוציא אל האור סיפורי לידה אישיים ואינטימיים.
לאורך השנים שמעתי מאות סיפורי לידה, כדולה לאחר לידה וקואצ'רית, כל סיפור חידד בי את ההכרה כי סיפור הלידה הוא חשוב לאם, לתינוק ולמשפחה ועל האם לספר את סיפור הלידה שלה, על כל שלל הרגשות שהוא מביא עימו, על מנת שלא "יתקע" בה שנים על גבי שנים ללא תנועה ועיבוד.
במסגרת הטור ראיינתי עד כה 3 נשים מופלאות, שזכיתי להכיר.
סיון, קארין וספיר, הן אימהות לאחר לידה, שהסכימו להשתתף בטור שלי ולספר את סיפור הלידה שלהן, עם שם מלא ותמונות (הורסות!) של הרגעים האינטימיים בחייהן.
הראיונות לוקחים אותי למקום שבו השיחה ביננו פתוחה לכל, למעשה זוהי המטרה של השיחה, שהיא תצא החוצה מהזום, תכתב בynet ותביא בשורה לנשים אחרות וזה שיתוף ששונה מהעבודה הדיסקרטית שלי בקליניקה.
בהתחלה היה לי קושי להתרגל לכך שמטרת השיחה ביננו היא להוציא אותה החוצה, אבל עם הזמן התרגלתי לקסם של הנשים שראיינתי, נשים שבוחרות לספר את סיפורן, בעיקר כדי לנרמל לנשים אחרות את חווית הלידה, ההנקה וההורות.
סיון סיפרה בגילוי לב על הציפייה לבן זוג שלא התממשה ועל ההחלטה להביא ילד לעולם כאימא יחידנית. קארין סיפרה על הקושי הרגשי בהפלה שעברה ובקשיי ההנקה שחוותה וספיר סיפרה על האתגר של טיפולי הפוריות והחששות שלה במהלך ההיריון.
וכך הן יושבות מולי, נשים צעירות, חזקות שרוצות להושיט יד לנשים אחרות ואני מסתכלת עליהן, מתפעלת ונרגשת מהרצון של דור האימהות החדש, לצאת החוצה, לספר ולעורר דיון בנושאים שפעם לא העזו לדבר עליהם, נושאים שנשארו בפרטי ומנעו מציבור רחב של נשים ידע אודות סיטואציות הקשורות להיריון וללידה והכרה בקשת התחושות העולות מהפיכתנו לאימהות.
תקראו אותן ואת הסיפורים שלהן (לינקים בתגובות), סיפורים, שסופרו בכנות מרשימה ונכתבו בהתרגשות ובהתפעלות ואם גם לך יש מסר שאת רוצה להעביר דרך סיפור הלידה שלך, כתבי לי, אשמח להעביר את זה הלאה.
בתמונה: סיון וארי אלדר

 

קואצ'ינג - YNET

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *